.:: INFO ::.

ANNOUNCEMENT...... Tujuan blog ini adalah untuk saling ingat-memperingati antara satu sama lain sahaja. Jauh sekali untuk mengata atau mengutuk.... HARAP MAKLUM!!!!!!

Thursday, September 17, 2009

Coretan hati

Salam kembali.... 170909... mlm neh mlm yang sedeh sangat xtau laa nape???? entah aper yang aku pikiaqkan ini..... "mati" emmm mati adalah satu perkataan yang sangat digeruni oleh semua makhluk di muka bumi ini tapi yang pasti mati itu pasti akan menjemput kita.... entah bila esok, lusa, minggu depan, bulan depan, atau pown kejap lagi selapas kita OFF laptop neh... bila ia datang, itu yang kita xtahu???.. dalam alquran da sebut "Kullu nafsin zaiqatul maut" yang bermaksud setiap yang bernyawa pasti mati... Pernah anda semua terfikir aper yang akan kita bawa semasa kita mati nanti... adakah cukup amalan kita.. adakah cukup solat kita... adakah cukup puasa kita... itu semua hanya kita diri sendiri jer yang boleh jawab.. jawapan bagi pihak sudah tidak lagi berguna... gunalah sedikit masa yang tertinggal ini sebaik mungkin..... saya teringat satu pepatah " kerjalah kamu didunia seperti mana kamu ingin hidup seribu tahun lagi, beramallah utk akhirat kamu seperti mana kamu akan mati esok hari" (lebih kurang macam tu laa bunyinya sy pown xbrapa ingat)... saya terfikir apa akan terjadi pada saya, pada keluarga saya, pada org yang saya kasihi, sayangi, rindui bila saya tiada nant...sedeh bila kenang begitu... tp apa boleh buat suatu hari nanti mati pasti akan menjemput saya.... saya selalu berpesan kepada org sekeliling saya... kalu saya pergi dulu janganlah sedeh jika diatas pemergian saya ini... ini semua adalah ketentuan oleh Allah S.W.T sejak azali lagi.... semperna bulan yang penuh barakah ini saya ingin memohon ampun dah maaf andaikata tersalah cakap, tersalah tulis serta perbuatan saya yang membuatkan anda semua terguris, terasa serta terpedih hati ampunkan saya, maafkan saya..... Selamay Hari Raya Aidilfitri, Maaf Zahir Batin... "kullu sanah antum Toiibah"... Assalamualaikum....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...