.:: INFO ::.

ANNOUNCEMENT...... Tujuan blog ini adalah untuk saling ingat-memperingati antara satu sama lain sahaja. Jauh sekali untuk mengata atau mengutuk.... HARAP MAKLUM!!!!!!

Thursday, October 08, 2009

Dugaan dan Rintangan

Salam sahabat.... tanggal 071009... seharian ku lepak kat taman tasek metropolitan kepong dan empangan batu.... tah kenapa mungkin memikirkan hal yang berlaku.... smakin aku fikir smakin sayangku timbul... aaaaaa aku pasrah dengan dugaan ini.. dugaan yang paling besar yang pernah ku alami... dugaan yang sangat menguji keimanan seseorang... dugaan yang xsanggup ku terima tetapi itu semua ketentuan Allah SWT... Allah turunkan dugaan pd hambaNya krn 3 sebab:

1- sbg ujian supaya hambaNya lbh bertaqwa, lbih rapat kepadaNya.
2- sbg kifarah @ tebusan bg dosa2 kite yg sblm ini. mgkn kite ade wat silap yg kite sedar @ x sedar, jd bnd ni sbg penebus dosa2 kite, spy dosa2 kite 2 terhapus.
3- sbg musibah @ pembalasan bg org2 zalim..

aku xtau laa... aku nie dr kategori maner satu... mgkin semua diatas kot......
mungkin ada hikmah di sebalik kejadian....

LLLLLL


"YA ALLAH BANTULAH HAMBAMU INI.. BERILAH AKU PETUNJUKMU... BERILAH AKU KEKUATAN UNTUK TEMPUHI SEMUA INI........"

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...