.:: INFO ::.

ANNOUNCEMENT...... Tujuan blog ini adalah untuk saling ingat-memperingati antara satu sama lain sahaja. Jauh sekali untuk mengata atau mengutuk.... HARAP MAKLUM!!!!!!

Monday, April 22, 2013

Bisikan hati seorang insan

Di sini ku mencari.....
siapa diri..apakah hati....
ku selak dosa semalam...
ku selongkar jauh....
jauh seiring usiaku....
Ya Allah.....
ternyata.....
terbentang luas....
terlayar penuh penyesalan...
dosa2 semalam membawa erti....
kini ku kenali sekeping hati ini...
ku fahami diri ini......
seorang hambaMu penuh dosa...
khusyuk kelalaian dalam dunia sementara....
hanyut dalam kenikmatan sendiri...
tanpa sedikit menoleh padaMu Ya illahi....
kini terpancar NUR dariMu...
Memimpin ku keluar dari kejahilan diri...

Astaghfirullah...
aku selalu melupakanMu...
Namun Kau tak pernah lupakan aku...
Malah memimpin diriku...
memberi petunjuk dan hidayah dariMu.....
Kau mengingati ku saat aku melupakanMu...
Kau mendapatkan ku saat aku menjauh.....
Sungguh Ya Allah...
Engkau Maha Pengasih lagi Maha Penyayang....
cuma aku yang sering lalai megingatiMu...

Ya Allah..
Malu nya aku Pada diriMu...
masih terkial2 mencari iman di hati....
Apa akan ku jawab ketika berhadapanMu nanti...
Hanya aku yang penuh dosa...
Kelu tanpa kata....
Masa depan ku masih dihakimi masa laluku...

kini....
aku berpaksi pada doaku...
mencari kekuatan hati....
menggali iman dan ilmu diri.....
aku percaya padaMu Ya Allah...
Takkan Engkau biarkan aku hadapi sendiri...
Sentiasa ada Engkau menemani....
Memimpin hati agar tak tersalah lagi....

Ya Allah Ya Rabbi...
izinkan hambaMu penuh dosa ini...
untuk terus mengenaliMu dan MencintaiMu...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...